Senarai Blog Saya

Teman, Rakan dan Sahabat

Cari Blog Ini

30 Mac 2009

UMNO KEHILANGAN SEBUTIR MUTIARA YANG BERHARGA

Asalamuailaikum pembaca semua,





Tahniah kepada semua yang telah memenangi jawatan dalam pertandingan pemilihan MKT UMNO pusat yang baru kali ini. Begitulah kehendak dan ketentuan dari Allah SWT. Banyak hikmahNya. Kepada yang berjaya selamat menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh umat Melayu dan ahli-ahli UMNO keseluruhannya. Dalam menggalas tugas dan amanah yang telah diberi, harapan yang tinggi dari ahli-ahli UMNO dan rakyat Malaysia semua harus ditunaikan.




Sebagai rakyat Johor, saya begitu terkilan dengan kekalahan beberapa calon MKT yang bertanding pada kali ini. Selain dari YAB Menteri Besar Johor sendiri, Datuk Azalina Othman Said, Datuk Noraini Ahmad, Datuk Syed Hamid Albar, Datuk Sharil Samad dan beberapa calon lain lagi ( sekadar menyebut beberapa nama calon ). Bukan saya memihak atas semangat kenegerian tetapi mereka semua memang terserlah dalam memikul tugas yang diberi.




Tahniah kepada Naib Presiden UMNO yang Baru Datuk Zahid Hamidi, Datuk Hishamuddin Tun Hussein dan Datuk Shafie Afdal, galaslah tugas ini dengan rasa tanggunjawab dan penuh ikhlas. Jadikan UMNO ini sebuah parti yang disegani dan dihormati oleh kawan dan lawan. Tunjukkan kepada mereka UMNO ini masih relevan untuk semua lapisan rakyat Malaysia.




Secara peribadi saya sungguh-sungguh terkilan dengan kekalahan Datuk Sri Muhammad Khalid Nordin untuk menjawat jawatan Naib Presiden UMNO kali ini, kerana kesungguhan yang beliau tunjukkan dari sejak mula untuk bertanding sehingga ke saat-saat akhir sangat jelas dan terkesan. Beliau seorang pemimpin muda, berkaliber, tekun bekerja dan ingin memertabatkan agama dan bangsanya.




Datuk Sri Muhammad Khalid seorang yang budiman dan berkarsima. Tuturnya tidak meninggi, lembut tetapi tegas. Memiliki personaliti yang cool dan berani untuk ke depan, mencari pelapis pemimpin sepertinya agak sukar dalam UMNO pada hari ini. Meskipun beliau seorang yang bersih dari isu negatif tetapi dia mendapat tempat ke empat dari 8 orang calon. Dengan jumlah kekalahan sebanyak 46 undi, saya percaya perwakilan telah memberikan mandat yang besar kepadanya. Ada perwakilan dan ahli-ahli menyatakan Johor mencalonkan ramai calon Naib Presiden dan mustahil untuk mengisi dua tempat dari tiga yang ditawarkan. Apa saja yang dikata dan diungkapkan saya secara peribadi memandang Datuk Sri Muhammad Khalid Nordin adalah merupakan Sebutir Mutiara Dari Selatan yang sekarang ini perlu digilap sinarnya oleh UMNO sendiri. YAB Presiden UMNO perlu mengangkat mutira ini untuk menjadi bintang dalam barisan kepimpinan UMNO yang baru dibentuk. Saya percaya jika diberikan peluang beliau akan terus berkhidmat untuk agama Islam, bangsa Melayu dan parti UMNO.




UMNO akan terus bangkit dari beradunya, jika barisan MKT yang baru dan akan diperkuatkan lagi dengan individu seperti Datuk Sri Muhammad Khalid Nordin. Hala tuju bangsa kita masih jauh lagi untuk dicapai, demi generasi yang akan datang - YAB Presiden UMNO Datuk Sri Najib Tun Abdul Razak haruslah memilih calon-calon yang tewas tipis pada kali ini untuk bersama-sama beliau mengemudi bahtera UMNO yang baru sahaja merungkai talinya dari tambatan dan telah dipilih orang ahli-ahli perwakilan yang mewakili umat Melayu.
Terima kasih kepada semua perwakilan yang telah melunaskan tanggungjawabnya. Tahniah kerana anda telah memilih barisan kepimpinan UMNO yang mantap dan berwibawa bagi membawa umat Melayu ke masa hadapan.
Bagi Datuk Sri Muhammad Khalid Nordin - ada cerdik pandai Melayu mengatakan "SESEORANG PEMIMPIN ITU TELAH MENANG APABILA DIA TELAH BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH DAN DIA TELAHPUN BERJAYA SEKIRANYA DIA TELAH MENCAPAI APA YANG DIHAJATINYA" dan disini saya lihat Datuk telah melakukan kedua-duanya.
Salam hormat saya pada semua. Wassalam.

4 ulasan:

  1. salam bro zedmagel,

    Pertandingan dah habis bro. Tak payah nak kempen-kempen lagi. Tunggulah 3 tahun lagi.

    Apa pun kawan ingin berkongsi perasaan sesal di atas kekalahan Khalid tempoh hari. Johor ramai sangat yang menawarkan diri. Jadi perwakilan dah pun faraidkannya dengan adil.

    Janganlah tamak haloba bro. Muhyiddin, Hishamuddin, Fuad dan Latiff kan ada. Cukup lah tu. Jawatan yang menang pun kaw-kaw. Bersyukurlah bro.

    BalasPadam
  2. Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

    Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

    “Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

    Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

    Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

    Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

    Allah SWB berfirman :

    " Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

    Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
    Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

    Ingatlah wahai saudaraku...

    Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

    MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

    Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…

    BalasPadam
  3. Salam Jebat,

    Terima kasih atas ingatan tuan, kita sesama Islam berpesan-pesan itulah yang dituntut oleh Islam

    BalasPadam
  4. Bro Amir,

    Ye lah tu, awak pun dah berpuashati agaknya...

    BalasPadam