Senarai Blog Saya

Teman, Rakan dan Sahabat

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

18 September 2009

AIDILFITRI KALI INI.....


PELITA LIKUR






HUJAN


SETELAH MENUNGGU SELAMA SEBULAN
HARI INI ....
AIDILFITRI DAH BERTANDANGAN
BETUL-BETUL DIHADAPAN
PINTU
HATI DAN KEIMANAN KITA

"
"
ALANGKAH RIANG DAN LEGANYA
MENYAMBUT BULAN KEMENANGAN
SETELAH SEBULAN MELAWAN HAWA NAFSU..
MUSUH UTAMA DALAM DIRI SENDIRI..

"
"

TERINGAT KATA-KATA SEORANG PUJANGGA

"MENUNGGU SESUATU
TERASA TERSANGAT GHAIRAH
DAN LAMANYA....

APABILA TELAH BERTEMU
IANYA AKAN PERGI
DAN SEPERTI CEPAT MENINGGALKAN
KERANA KEGAIRAHAN RINDU YANG SEMAKIN PUDAR
DAN JAUH"


Begitulah akan hadir dalam sanubari
kita pada setiap tahun...
menunggu kedatangan Aidilfitri
sangat-sangat dinanti,
Apabila bertemu dengannya
kegairahan semakin berkurangan
ia seperti pantas berlalu
dan menjadi semakin jauh..

Perasaan ini hadir dalam diri
sejak kita kecil lagi hinggalah diusia sebegini

UNTUK TAHUN INI
APA YANG SANGAT MENARIK
BERSAMA AIDILFITRI

MUSIM HUJAN YANG DINGIN DAN INDAH
SERTA
PELITA LIKUR DAN NEON MENERANGI HALAMAN

33 ulasan:

  1. Selamat Hari Raya, Zed... semoga selamat walau di manapun berada...

    BalasPadam
  2. salam aidil fitri...mohon maaf zahir batin bro...!

    BalasPadam
  3. salam bro,

    Jemput bertandang ke rumah. Selamat mudik lebaran

    BalasPadam
  4. ~ Sahabat ku Zed ~

    Di akhir Ramadan nie ingatan pada Mak Abah semakin kuat...Lepas nie nak ziarah kuburlah..

    Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin

    BalasPadam
  5. selamat hariraya maaf zahir dn batin.

    BalasPadam
  6. Alahai masih sakanke beraya dengan pelita likur atau bermain air hujan!

    BalasPadam
  7. selamat hari raya..mesti seronok raya kali nie..:)

    BalasPadam
  8. Salam Selamat Hari Raya Lenzs,

    Maaf Zahir Bathin bro...tunggu-tunggu juga pangilan Syawal dari bro.

    Jemput mampir nak ngomah bro...Dino bodho..

    BalasPadam
  9. Salam Bro Amirhamzah,

    InsyaAllah saya akan datang ke rumah dalam bulan Syawal ni. Cuma tak tau nak bertandang ke rumah yang mana, rumah no 1 ke no 2 atau akan ke rumah anda yang ke 3...?

    BalasPadam
  10. Salam Lebaran Bro Is Mahligairezki,

    Perasaan rindu pada yang tersayang biasanya akan hadir dibulan mulia ini. Apalagi sekiranya mereka telah berpulang ke Rahmatullah.

    Banyakkan doa kepada mereka yang telah pergi meninggalkan kita. Semoga rohnya akan dicucuri RahmatNya jua...

    BalasPadam
  11. Salam Selamat Hari Raya Bro Kuntong,

    Maaf Zahir Bathin bro...tunggu-tunggu juga pangilan Syawal dari bro.

    Jemput mampir nak ngomah bro...Dino bodho..

    BalasPadam
  12. Salam Lebaran Sakura,

    Selamat Hari Raya Aidilfitri dan maaf zahir dan bathin. Lama tak melihat tulisan Sakura di maya ini.

    Sangat rindu walaupun jauh.

    BalasPadam
  13. Salam Selamat Hari Raya Noorlara,

    Raya sebulan kan? Awak faham-faham le orang kita di Johor berhariraya. Maaf Zahir Bathin noorlara...

    Tak balik berhari raya ke Johor ke?

    Jemput mampir nak ngomah ..Dino bodho..

    BalasPadam
  14. Salam Selamat Hari Raya Eiza,

    Raya sebulan kan? Awak faham-faham le orang kita di Johor berhariraya. Maaf Zahir Bathin.

    Tunggu jua kunjungan Eiza ke rumah saya tapi tak sampai pun?

    BalasPadam
  15. Salam aidil fitri dan MZB
    Semoga berbahagia bersama keluarga jauh dan dekat

    BalasPadam
  16. Salam Lebaran Saudaraku Lanabulu,

    Tentu sedang seronok meraikan aidilfitri yang baru seminggu berlangsung. Salam kemaafan dari saya sekeluarga.

    BalasPadam
  17. salam..selamat hari raya..xterlewatkan?maaf lah sy sibuk sikit ngan urusan dunia...heheheh
    anda di tag d blog sy

    BalasPadam
  18. Salam Lebaran Farafatiha,

    SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATHIN. Meminta dan mengucapkan salam dan maaf akan sentiasa tidak terlewat jika kita berkesempatan.

    Yang terlewat jika dah abis usia dan musim memaafkan. Terima kasih atas tag dan ucapan

    BalasPadam
  19. salam zedmagel. teringin rasanya nak tengok pelita likur dan neon di halaman rumah En Zed.. :) hehehe.. raya ke berapa baru tak pasang pelita lagi?

    p/s InsyaAllah satu hari saya ada kesempatan utk jumpa dgn bloggers BP

    BalasPadam
  20. Salam Cik Skaf,

    Jika benar Cik Skaf teringin nak melihat pelita likur dan neon di halaman rumah saya jemputlah bertandang. Kehadiran Cik Skaf sangat kami alu-alukan.

    Biasanya pelita likur dan neon akan dipasang sehingga 10 Syawal. Tetapi jika Cik Skaf bertandang sampai kapan pun akan saya pasang.

    BalasPadam
  21. Thanks for dropping by :)

    Selamat Hari Raya...

    BalasPadam
  22. Hi Hope,

    Welcome Hope..You are always welcome to this blog. It nice to know much about you.

    BalasPadam
  23. salam tuan umah..
    Selamat Hari Raya... terima kasih dtg menjenguk..

    BalasPadam
  24. abg zed... bila nk wat entru baru?? bz erk??

    BalasPadam
  25. Salam Zaijb,

    Sama-sama, suka membaca blog awak, happening

    BalasPadam
  26. Salam Tejaku,

    Terima kasih kerana teguran itu, memang lama tak membuat entry yang baru. Masih gumbira beraya sakan..he..he...takle.

    Sibuk? Tidak juga, tapi baru memulakan tugas, selepas bercuti.

    BalasPadam
  27. Hello Hope,

    Dont mention it. Very much pleasure.

    BalasPadam
  28. salam zed..
    wah..lama tk update blog...ida tahu kt batu pahat raya sebulan..
    ida pun lama tk singgah sini..tahun ni ida tk sempat beraya di batu pahat..dua tiga hari beraya di kg rasa tk cukup masa..penat dn lesu dr bulan puasa membawa ke raya..gara2 almond london...bersambung2.
    terimaksih sempat juga singgah di teratak idalara wlupun masih sibuk beraya.

    muga zed dn family dilimpahi rahmat..salam lebaran..maaf andai ada kata2 yg mencuit rasa.

    BalasPadam
  29. Salam Ida,

    Betul kata Ida, memang lama untuk menghabiskan Syawal di BP ni, silap-silap hingga Raya Haji baru habis.

    Cuma mampu menjengok blog rakan-rakan sahaja. Terima kasih atas doa Ida itu, saya pun macam tu juga.

    Malam ni ada perjumpaan Hari Raya Blogger BP, Ida dijemput hadir jika berkesempatan. Sila lawati laman Kuntong untuk maklumat lanjutnya..

    BalasPadam
  30. Salam Tejaku,

    Dah buat pun entrya yang baru, tunggu Teja ku mengomen sahaja..

    He..he.. Bila rumah terbuka Teja? Saya ingin benar untuk menemui Teja.

    BalasPadam
  31. Salam Idalara,

    Ada entry baru khas untuk Ida memberikan pandangan dan komen.

    Sebab memang entry abang agak lama menyepi. Sepi, sesepi-sepinya...

    BalasPadam