Senarai Blog Saya

Teman, Rakan dan Sahabat

Cari Blog Ini

04 Januari 2010

MAJLIS PENERANGAN PERKASA DAERAH SEGAMAT

Gambar : Presiden PERKASA Pusat YB. Datuk Paduka Ibrahim Ali,
bersama Presiden PERKASA Johor Y. Bhg. Datuk Abdul Rahman Indra dan
En Mashood Hitam, YDP PERKASA Daerah Segamat

Semalam - 03 Januari, 2010 telah berlangsungnya satu Majlis Penerangan PERKASA bagi Daerah Segamat. Majlis penerangannya telah dilakukan oleh YB Datuk Paduka Ibrahim Ali ( AP Pasir Mas). Saya rasa orang Melayu (Pribumi) Segamat sangat beruntung kerana diberikan penerangan mengenai tujuan penubuhan PERKASA. PERKASA yang baru ditubuhkan lebih setahun lalu telah mendapat sambutan dari semua lapisan masyarakat Melayu dan pribumi di Malaysia.

Saya melihat penubuhan PERKASA tiada bertujuan untuk membina puak politiknya sendiri, hanya untuk membela nasib kaum pribumi yang kian terhakis keistimewaannya di bumi sendiri. Apalah erti pribumi jika laut yang didiaminya milik orang lain, tanah yang diinjaknya milik teman asing dan kuasa yang ada pada mereka yang tak sampai 30 peratus pun ingin dikongsi bersama pula.

Untuk mendengar sendiri perkembangannya, kebetulan PERKASA Negeri Johor akan mengadakan Majlis Pelancarannya pada Ahad - 17 Januari, 2010 bertempat di Dewan Jubli Intan, Batu Pahat pada jam 2.00 petang, kepada umat Melayu dan Pribumi yang berkesempatan dijemput untuk turut sama hadir di majlis tersebut. Bukan untuk diminta menjadi ahli, sekadar mendengar apakah tujuan PERKASA ditubuhkan.

JIKA UMAT ISLAM MELAYU (PRIBUMI) SAYANGKAN AGAMA ISLAM, BANGSA DAN TANAH AIRNYA, silalah mendengar dan hadir di Majlis Pelancaran PERKASA Negeri Johor di Batu Pahat nanti.

Saya sangat bimbang jika MELAYU hanya tinggal nama dan akan menjadi sejarah atau tugu peringatan sahaja di bumi sendiri dalam tempoh 30 tahun lagi.....

UNTUK ITU DI JEMPUT HADIR BERAMAI-RAMAI DI MAJLIS PELANCARANYA NANTI.

Jika kaum Cina ada Dong Xiong, India dengan HINDRAF, Melayu hanya ada PERKASA dan ALLAH sahaja.

9 ulasan:

  1. Salam Hj. Zed..

    kebetulan kakcik baru je baca kisah ni kat blog Musli Oli. Kakcik cuma teruja dengan ikan baung je! :)

    BalasPadam
  2. Salam Kakcikseroja,

    Baguslah kalau kakcikseroja mengikuti, Untuk makluman kakcik saya baru menemui beliau di Segamat pada 3 Jan, 2010 yang lalu. Ada teks dan gambar di Utusan Malaysia pada 4.1.2010 MS 5. Tak silap saya saudara Musly no 2 dari kiri.

    Ikan baung masak lemak di kediaman Datuk Rahman Indra memang mengujakan, tetapi sayang saya tak makan ikan darat, tu yang tak dapat merasainya. Saudara Musly Presiden PERKASA Sabah.

    BalasPadam
  3. Salam kenal buat Media Cyber,

    Sangat suka dan gumbiranya saya apabila anda sudi mampir di blog saya. Terima kasih sudi singgah. Tak sudi nak jadi follower ke? Selalulah bertandang di laman ini.

    BalasPadam
  4. salam dari sakura di brunei darul salam

    BalasPadam
  5. Salam Sakurasa,

    Amboi patut le tak lama mem blog, dah duduk jauh adik saya yang seorang ni.

    Tapi negara Brunei Darusallam memang indah dan aman untuk didiami, saya pernah ke sana beberapa tahun dulu. Negerinya cantik budaya menarik.

    BalasPadam
  6. Salam sdr Hj Zed,
    Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya. Saya pasti akan menjedi pembaca tetap blog sdr yang amat menarik ini.
    Salam persahabatan.

    BalasPadam